Carolien (26) en Sven (27) als visuele vertalers van merkidentiteiten

Samen studeren, elkaar uit het oog verliezen en enkele jaren later elkaar terug tegenkomen op een avond met gemeenschappelijke vrienden. De cirkel was meteen rond, en wanneer bleek dat Sven en Carolien nog steeds dezelfde torenhoge ambities koesterde als tijdens hun studies hoefde het niet lang te duren alvorens PRSPCTF het daglicht zag. 

“PRSPCTF bestaat uit een complementair team, gespecialiseerd in het visueel vertalen van merkidentiteiten. Carolien en Sven geloven in een totaalbeleving en een all-round visuele identiteit, zowel online als offline, van- en met hun klanten.
PRSPCTF ontwerpt daarbij niet enkel de fysieke ruimte maar zijn ook het centrale aanspreekpunt voor de uitwerking van alle bijkomende elementen en dit tijdens het gehele traject. Dit wil zeggen dat klanten bij PRSPCTF terecht kunnen van concept tot uiteindelijke oplevering.” 

Gedrevenheid en gezonde naïviteit werden al snel de pasmunten om van hun idee over te gaan naar een waanzinnige realiteit. De leerschool van de eerste maanden zorgde meteen voor een goede verstandhouding tussen de twee interieurarchitecten. Sven zet binnen PRSPCTF vooral in op de samenwerkingen, de strategie en de conceptontwikkeling. Voor de specifieke opvolging, de budgettering en het projectmanagement zet Carolien een stap vooruit. Die tandem komt volgens beide vooral omdat ze kunnen én durven inzetten op hun eigen typerende kwaliteiten, iets wat in hun vorige werkomgeving niet altijd zo evident bleek te zijn. 

Als zelfstandige ondernemers leren Sven en Carolien vooral om zelf richting te geven aan hun bedrijf. Het afgelopen jaar was dan ook een jaar van opbouwen en keuzes maken. Er is veel gewikt en gewogen, tussen de projecten werd er een huisstijl ontwikkeld en werden er sterke partners aangetrokken. In eigen woorden: “we hebben een raket gebouwd, in 2020 gaan we ze lanceren”.

De tip van Sven en Carolien? “Het is uiteraard belangrijk om met veel mensen te praten om je visie voor het bedrijf af te toetsen. Uiteindelijk komt het er op neer om te springen en het gewoon te doen. Van jezelf vinden dat je een goed plan hebt is één ding, dat plan toetsen aan de markt is de realiteit. De beste feedback komt uiteindelijk van onze klanten zelf. Durf die feedback van hen te vragen en wees bereid om je processen en diensten voortdurend kritisch bij te sturen”.

Instagram

Website