Esther (29) wil haar eigen skincare producten, die zij eerder beschrijft als “selfcare”, lanceren. Haar merk, genaamd Mokili, is gericht naar vrouwen met een donkere of getinte huidskleur.

“Voor onze huid merken wij, als zwarte vrouwen, vaak een leegte op vlak van huidproducten. De werking op onze huid is vaak helemaal anders. Bij zonnecrèmes blijft er vaak een witte waas achter, handcrèmes dringen niet goed door en gewone balsems zijn niet voedend genoeg. Ook zijn campagnes vaak gericht naar witte personen. Wanneer er dan wel gekleurde types tussen zitten vraag ik me vaak af of de merken wel echt inclusief zijn. Ik wil me focussen op vrouwen die op zoek zijn naar representatie in skincare. Vrouwen een goed gevoel geven maar ook een eerlijke visuele communicatie hierover aanbieden. ‘’

Esther had al een paar jaar dit idee in haar hoofd. Maar afgelopen jaar zat ze, door de pandemie, veel thuis en is ze meer en meer concreet beginnen nadenken. Ze wilde het niet meer uitstellen en er gewoon voor gaan. Dankzij de BAAS sessies heeft ze veel kunnen opsteken over marketing en pitchen.
“Elke week had je een sessie waar je antwoorden kreeg op al je vragen die je als startende ondernemer hebt. De pitch sessies vond ik heel interessant: hoe meer je het doet, hoe helderder je idee uiteindelijk wordt.