Magali (24) wil de Koreaanse cultuur toegankelijk maken via een koffiebar en (web)winkel.

Via K-drama en K-pop raakte ze helemaal in de ban van de Koreaanse cultuur. Dat fenomeen noemen ze Hallyu, ook wel gekend als de Koreaanse Golf. Het is haar droom om die cultuur hier toegankelijker te maken en ook meer blootstelling te geven. “De toegankelijkheid wil ik verbeteren door een webwinkel te starten met typisch Koreaanse producten, de blootstelling door effectief ook een fysieke winkel met koffiebar te openen. Eerst wil ik me focussen op de bestaande fans van K-pop. Zij kunnen op die fysieke locatie helemaal zichzelf zijn. Ik wil er dan ook events organiseren zoals workshops, ruil- en karaoke-avonden. Hopelijk kan ik dat na een tijd zelfs uitbreiden tot festivals!”

Voor Magali bij BAAS aanklopte, wist ze wel welke richting ze wilde uitgaan, maar had ze geen idee hoe ze dat kon waarmaken. “Ik was dus heel blij dat er een platform bestond dat zei: ‘dat is geen probleem, we geven je de tools om het uit te zoeken en dan zien we wel weer.’ De tools hebben me niet enkel geholpen om mijn idee scherp te krijgen, maar hebben er ook voor gezorgd dat mijn zelfvertrouwen een boost kreeg. Ik kan nu veel beter overbrengen wat ik wil doen en ik weet wat me te wachten staat. Mijn plan ligt er, nu moet ik het beginnen uitvoeren. Ik ben er zeker van dat BAAS me daarbij nog goed zal kunnen helpen!”